قطعات یدکی هایما

قطعات یدکی هایما

قطعات یدکی هایما

قطعات یدکی هایما از محصولات جانبی خودروهای برند هایما می باشند که برندی چینی و از شرکت های تابعه برند فاو می باشد‌. امروزه خودروهای چینی سهمی قابل ملاحظه از خودروهای مورد استفاده در ایران را دارند و از آنجایی که خودرو ابزاری مصرفی می باشد، بسیاری از قطعات آن مانند لنت ها و فیلترها باید پس از مدتی و یا به صورت دوره ای تعویض شوند و یا بر اثر تصادفات رانندگی و حوادث غیر مترقبه آسیب می بینند و نیاز به تعویض خواهند داشت. خودروهای S5 و S7 از پرفروش ترین و پرکاربردترین محصولات هایما در ایران می باشد.

آنچه در تهیه و استفاده از قطعات یدکی هایما اهمیت دارد. به کار بردن قطعات و لوازم با کیفیت و اورجینال می باشد. زیرا استفاده از قطعات یدکی بی کیفیت می تواند به قطعات دیگر نیز آسیب رسانده و بر هزینه های تعمیر اضافه نماید.

برخی از قطعات یدکی هایما به صورت دوام و طول عمر بیشتری دارند و تنها در صورتی نیاز به تعویض خواهند داشت که بر اثر سانحه یا ضربه آسیب ببینند مانند بسیاری از قطعات بدنه مثل گلگیرهای جلو و عقب یا درب موتور و درب صندوق یا درب های خودرو یا قفل های درب ها و موارد متعدد دیگر. برخی از قطعات یدکی هایما مانند دیسک و صفحه یا جلوبندی مصرفی هستند ولی به نسبت بسیاری از قطعات دیگر طول عمر بیشتری دارند.

همچنین برخی دیگر از قطعات هستند که باید پس از دوره هایی کوتاه تر بسته به میزان کیلومتر خودرو یا سبک رانندگی و نوع جاده تعویض شوند مانند فیلترهای هوا و روغن و بنزین خودرو، لنت های جلو و عقب و مواردی از این دست.

انواع قطعات یدکی هایما

محصولات کمپانی خودروی هایما زیرمجموعه یک گروه تولیدی خودروهای باکیفیت چینی است که علاوه بر خودروهای برند خود، قطعات با کیفیت یدکی را هم به میزان فراوان روانه بازار کرده است تا عرضه به میزان کافی و به میزانی که پاسخگوی تقاضا باشد، وجود داشته باشد. قطعات یدکی هایما شامل تمامی اجزاء و قطعات خودرو از کوچک تا بزرگ می باشد که می توان آن ها را در دسته بندی های متفاوت قرار داد.

قطعات بدنه و تزئینات هایما

یکی از اصلی ترین و پردرخواست ترین محصولات قطعات یدکی هایما، اجزاء بدنه و تزئینات خودرو می باشد که از لحاظ بصری و چهره خودرو اهمیت فراوانی دارد.هر جزئی از بدنه خودرو که بدنه و ساختار آن را تشکیل می دهد و قابل مشاهده باشد، جزو این دسته قرار می گیرد. این دسته از قطعات یدکی هایما به طور معمول بر اثر ضربات و در تصادفات دچار مشکل می شوند و نیاز به تعویض خواهند داشت. این قطعات یدکی هایما را به طور معمول از مرغوب ترین مواد اولیه تولید می نمایند تا دوام بالایی داشته باشند.

این دسته از قطعات یدکی هایما بسیار متنوع هستند که برخی از آن ها عبارت هستند از: درب موتور، شلگیرهای چرخ های جلو و عقب، گلگیرهای طرفین در سمت جلو و عقب، درب های خودرو، برف پاک کن ها، آرم ها و لوگوهای نصب شده در جلو و عقب خودرو، سپرهای جلو و عقب، جلوپنجره، انواع چراغ های جلو و عقب به همراه قاب هایشان، آینه های خودرو، دستگیره های درونی و بیرون درب ها، پوسته داشبرد، دیاق، فلاپ ها، ریش سپر، درب باک، شیشه پنجره ها، درب صندوق و موارد متعدد دیگر.

سیستم جلوبندی و سیستم تعلیق هایما

این قطعات یدکی هایما در شیوه و نوع حرکت اهمیت فراوانی دارند و صحت عملکرد آن ها با امنیت خودرو و سرنشینان ارتباطی مستقیم دارد. بسیاری از این قطعات یدکی هایما دارای طول دوران مصرف می باشند و پس از مدتی نیاز به تعویض دارند.

از جمله قطعات جلوبندی و سیستم تعلیق هایما

کمک فنرهای چهار چرخ خودرو، دسته موتورها، شغال دست، سگ دست، میل موجگیر عقب، سیبک طبق، قرقری فرمان، بوش طبق توپی سر کمک، پلوس کامل، طبق، جعبه فرمان، گردگیر پلوس و موارد متعدد دیگر.

قطعات موتوری هایما

قطعات موتوری هایما از پراهمیت ترین لوازم یدکی پی باشد که خرابی آن به معنی از کار افتادن خودرو و به خطر افتادن ایمنی می باشد. در صورتی که قطعه موتوری مخدوش در زمان مقتضی و مناسب تعمیر یا تعویض نگردد، هزینه های گزافی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

قطعات موتوری خودرو بسیار هستند که برخی از آن ها عبارت هستند از این موارد: بلوک سیلندر، سرسیلندر، واشر سرسیلندر، کویل، یاتاقان ثابت و متحرک استاندارد، پیستون، شاتون، میل لنگ، تسمه تایم، سوپاپ دود و هوا، واشر سوپاپ، واتر پمپ، اویل پمپ، واشر کامل، شمع موتور، فشنگی روغن و …

قطعات انتقال قدرت و گیربکس هایما

دسته دیگری از قطعات یدکی خودرو اجزاء مربوط به انتقال قدرت به چرخ ها و گیربکس می باشند که نقشی اساسی در تعیین قدرت و شتاب خودرو و توقف به موقع آن دارند. از قطعات پر اهمیت این گروه می توان به دیسک و صفحه، پمپ کلاچ بالا و پایین، صافی گیربکس، دنده برنجی، دنده پینیون، شفت بلند گیربکس، شفت کوتاه گیربکس نام برد.